zondag 11 december 2016

SPADEN

Ik wil al jaren een goede spade kopen, er zijn al zoveel stelen gebroken. Een nieuwe steel is er ook niet zo snel ingezet en dan breken ze toch weer.


Dit is overgebleven van de spaden van dit jaar met hun gebroken stelen.



                                              Er zijn nog 3 spaden heel, voor hoe lang ?



           Dit is de nieuwste aanwinst, een spade met stalen steel, uitgesmeed, sterker bestaat niet ?



Deze spade is zo sterk als een breekijzer en zelfslijpend ?
Weegt 3,2 kg en deze heb ik gekocht bij DE TUINHEEREN
We gaan het zien in 2017.

8 opmerkingen:

Ga met Jos(m)é zei

Het geeft wel een mooi stilleven zo.

natuurlijk-rijk zei

Daar is al heel wat aarde verzet!

Anoniem zei

Een spade dient om te steken, niet om als hefboom te gebruiken werd mij gezegd. Maar mn steel was ook al aan vervanging toe

Hetty zei

Je gebruikt ook wel erg grote spades Jan. Misschien ben je wel een jerommeke zo sterk. Dat zou wel eens de reden van jouw brekende spades kunnen zijn. Maar de spa van de Tuinheeren moet goed zijn. Zij leveren eerste klas spullen. Ik ben al jaaaaren klant. Ga maar lekker graven met je nieuwe speeltje. Een vijver of zo.... Groetjes Hetty

terrasoverkapping-forum zei

En hoe bevalt die? Ik ben ook op zoek naar nieuwe en ben benieuwd naar je ervaringen!

Janneke zei

Een zeer bekend verschijnsel, gebroken spaden. Hier komt dat ook regelmatig voor. Die laatste spa moet oersterk zijn, maar lijkt me zo koud aan mijn 'ouwe handjes' en ook erg zwaar, alhoewel 3,2 kg. moet toch wel meevallen.
Veel succes er mee!
Gr., Janneke

Bertsmoestuin zei

De vraag is wat doe je er mee waardoor hij breekt?

Anoniem zei

Ik heb laatst en spade met kunststof/glasfiber steel gekocht die zijn ook onbreekbaar. En ook nog mooi dicht bij kijk maar eens op www.schoppenshop.nl zij verkopen gereedschap dat is gemaakt in Vlagtwedde.