vrijdag 4 augustus 2017

VEEL MEER DAN IK DACHT

Een wandeling door de tuin en ineens zag ik heel veel Hydrangea's bloeien, het zijn er veel meer dan ik dacht. De namen weet ik niet allemaal, ze doen het heel goed in de schaduw.



De Klimhortensia  (Hydrangea petiolaris anomala)  De meeste mensen laten ze tegen een muur groeien. Bij ons gaan ze de bomen in en ze zijn al heel hoog geklommen.









                                      Hydrangea paniculata dharuma verkleurt later naar roze.














                                        Fluweelhortensia (Hydrangea aspera)









Ik ga meer van deze prachtige planten in de tuin zetten. Ik heb ondertussen al Eikenblad Hortensia aangeplant, die bloeit nog niet.

5 opmerkingen:

Ga met Jos(m)é zei

De klimhortensia hebben wij weggehaald, die werd veel te breed voor onze tuin. Hier in het westen staan de Hortensia's ook geweldig in bloei.
Groetjes José

Zem zei

Echt geweldig, deze mooie hortensia's.
De klimhortensia in de bomen laten gaan: heel mooi.
En voor de aspera's houd ik een bijzonder zwak plekje: onovertroffen, zowel blad als bloem.

natuurlijk rijk zei

Dat zijn er een hele hoop. Wij hebben enkel de hydrangea paniculata en de kmimhortensia.

Janneke zei

Hortensia´s in alle soorten, daar heb ik ook een zwak voor. Gelijk heb je om er meer van in de tuin te zetten, jullie hebben zo´n grote tuin daar past wel wat in, bovendien zijn het supergemakkelijke groeiers en bloeiers.

Denise zei

Ik vind ze ook prachtig. Er is zoveel variëteit en ze bloeien zo lang. Ze zullen het wel naar hun zin hebben in jouw bostuin. Op mijn droge zandgrond lukte het helaas niet.