vrijdag 24 november 2017

HET LAATSTE VAN KUNSTMAAND AMELAND

Het blijft moeilijk om een keuze te maken uit al die foto's die ik gemaakt heb op Ameland.
Meer dan honderd kunstenaars uit binnen- en buitenland exposeren deze maand, binnen en buiten.
De kunstmaand is nog t/m donderdag 30 november.




STEMMEN KAN NOG STEEDS, BEDANKT
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Op elke rotonde staat een beeld van CLEMENS BRIELS een veelzijdig kunstenaar.
Hij maakt niet alleen beelden van hout, ook van keramiek, glas, brons en daarnaast schildert hij.





KARIN BABLOK  porselein.


TOM BEIJL  schilderijen.


Heel bijzonder  is het werk van AUK RUSSCHEN 
Organische verwondering noemt ze haar sculpturen, een verzameling van schijnbaar levende vormen.
Gemaakt van de resthuiden van de trommelmakerij (geit + koe).





 Cobi Leentjes.


Dit was heel vreemd, er kwamen allerlei emoties bij me op, werk van KHALED ABHA



Installatie van  INA FEKKEN  BARST in de Westerlaankerk heeft als aanleiding de aardgasproblematiek in Groningen.










Keramiek van HANNA JÄRLEHED HYVING


Om alles te kunnen bekijken hebben we fietsen gehuurd, de dorpjes liggen niet ver van elkaar.
Zo kan je ook van de natuur genieten.



ROB VAN DER KLEIJ haalt duidelijk zijn inspiratie van Ameland.




Huisje van gereedschap gemaakt door LOT BRANDT




Huisjes van keramiek  GEO HULTINK


Kubussen van PETER VIAL 








Schilderijen van  HENDRIK ELINGS met Henri devoot in de kerkbanken.










                       MAAIKE HOGERHUIS geeft oude kartonnen dozen een nieuwe bestemming.





Leuke etsen  van  HEINE NOORDSTRA


Dit is het laatste wat ik laat zien, er zijn nog heel veel foto's.
Nieuwsgierig ? de kunstmaand is nog t/m donderdag 30 november.

5 opmerkingen:

Ga met Jos(m)é zei

Ik zou het wel weten en voor het werk van HANNA JÄRLEHED HYVING gaan.

Zem zei

Veel moois. En heel divers. Mij spreekt het vrolijke werk van CLEMENS BRIELS erg aan en de spannende organische sculpturen van AUK RUSSCHEN.
Hartelijke groet, Zem.

Thea zei

Mooi Jan, veel bijzonder werk. Ik vind dat huisje van Lot Brandt ook prachtig.

Denise zei

Vóór donderdag naar Ameland ... dat lukt niet meer. Maar als jij nou volgend jaar wat van deze kunstenaars, bijvoorbeeld Auk Russchen, in jullie tuin uitnodigt, dan kom ik wel langs.

Jan Wilde een Tuin zei

Ik weet niet of Auk dat wil, ik zal het vragen.